Rodinný přítel v kondici


Oblíbený kompaktní crossover Honda CR-V je na trhu již od roku 1997. V současnosti prodávaná čtvrtá generace se představila v roce 2012. Loni byla výrazně modernizována. Výrazné změny jsou v motorizacích, přibyla nová devítistupňová převodovka.  

Nový špičkový diesel a řada dalších vylepšení

Změny spojené s faceliftem jsou nejvíce patrné v přední části vozu. Přesto nejvíce změn prodělala technika. Za nejzásadnější lze považovat dvakrát přeplňovaný čtyřválcový turbodiesel 1.6 i-DTEC, který nahradil dřívější naftovou jednotku o objemu 2,2 l. V nižších otáčkách se o plnění válců stará menší turbodmychadlo s nízkou setrvačností, ve středním pásmu se přidává i jeho větší bratříček, který ve vysokých otáčkách pracuje již sám. Výsledkem je výkon 118 kW při 4000 ot./min a točivý moment 350 Nm při 2000 ot./min, který je plně srovnatelný s dřívější „dva-dvojkou“ (výkon dokonce o 8 kW narostl). Hlavním benefitem je ovšem snížení normované průměrné spotřeby až o 0,8 l/100 km a také snížení hmotnosti motoru o výrazných 65 kg. Oceňujeme, že si zákazník i u této špičkové pohonné jednotky může zvolit nejen samočinnou, ale i šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Pokud se rozhodne pro automat, získá supermoderní skříň s devíti rychlostními stupni. Silný, dvakrát přeplňovaný diesel je logicky nabízen výhradně s pohonem všech kol. Naopak tentýž motor s jednoduchým přeplňováním o výkonu 88 kW získáte výhradně s pohonem přední nápravy a manuálním „šestikvaltem“. Třetí možnost představuje nepřeplňovaný benzinový dvoulitr s výkonem 114 kW. Ten je k mání s pohonem jak předních, tak i všech kol, a manuální šestistupňovou převodovka může být nahrazena pětistupňovým automatem. Honda vzala modernizaci skutečně pěkně „od podlahy“, takže řidiči si mohou vychutnávat přímější řízení, díky kterému vůz rychleji a pohotověji reaguje na pokyny volantem. Jízdní stabilitu dále zlepšuje o 15 mm širší rozchod předních kol, komfort jízdy zase přepracované silentbloky přední nápravy a v detailech zdokonalená odhlučnění kabiny.

Pokud se přesuneme do kabiny, určitě se musíme zmínit o nejnovější generaci multimediálního systému Honda Connect, který je k dispozici pro všechny stupně výbavy, kromě té úplně základní. Na displeji se objevuje nejen obraz z couvací kamery, ale můžete se sem přenášet i obraz z displeje spárovaného mobilního telefonu. Samozřejmostí je také hands free systém Bluetooth, připojení k wi-fi a možno propojení s USB.

Prostorná a variabilní

S nejnovějšími novinkami v konstrukci Cé-Er-Véčka jsme vás už seznámili, jaké je ale toto SUV celkově? Rozhodně nemusíte mít strach z nedostatku prostoru, štědré vnější rozměry jsou uvnitř opravdu znát. Pracoviště řidiče nabízí přehledný přístrojový štít a dobře rozmístěné ovládací prvky. Na středové části přístrojové desky se nachází velký multimediální displej a nad ním menší ukazatel údajů z palubního počítače. Za mimořádně povedené řešení považujeme umístění řadicí páky (či páky voliče samočinné převodovky) na prodloužené středové části přístrojové desky, kde je výborně po ruce. Pochvalu zasluhuje také zachování tradiční mechanické parkovací brzdy s pákou na středové konzole. Dobrý rodinný crossover ovšem musí nabídnout nejen prostornou kabinu, ale také adekvátní zavazadlový prostor. A Honda CR-V ani v tomto směru určitě nezklame – v základní pětimístné konfiguraci si totiž poradí až s 0,589 m3 zavazadel a po snadném sklopení zadní dělené lavice nákladová kapacita vzroste až na 1,669 m3.  Honda CR-V se nabízí s celkem pěti stupni výbavy, takže vybrat by si měl opravdu každý. Po započítání akční slevy se český ceník Hondy CR-V pohybuje od 519 900 Kč (verze 2.0 i-VTEC/114 kW 4x2 S) až po 974 900 Kč  (1.6 i-DTEC/118 kW 4x4 Executive).

Jízdní vlastnosti sází na komfort

Naladění podvozku výrazně upřednostňuje komfort. Přejezd přes nerovnosti v této hondě téměř nezaznamenáte. Je přitom zajímavé, že měkké naladění podvozku snadno akceptuje i sportovní jízdní styl, což není v této třídě samozřejmé. Většinou totiž platí buď a nebo… Jízdní vlastnosti jsou při jízdě na hranici smyku snadno předvídatelné, naladění podvozku samozřejmě nezabrání větším bočním náklonům karoserie a v táhlých obloucích zakleká na vnější kolo, to však nemá tendence hrnout pod sebe vyšší profil pneumatiky nebo ztrácet trakci. Jízda je velmi stabilní i ve vysokých rychlostech, což si ostatně Honda pohlídala například přepracováním zavěšení (odklony kol jsou o půl stupně větší) a zvětšením rozchodu o 15 milimetrů.U některých rodinných SUV si musíte vybrat, zda vsadíte na sportovní nebo komfortní notu, a když už narazíte na „něco mezi“, není v konečném součtu o co stát. Honda CR-V je v tomto tedy jiná.

Zajímavá cenová zvýhodnění

Honda CR-V je zvýhodněna podle druhu výbavy až o 80 000 Kč. Nejlevnější provedení 2.0 I-VTEC/114 kW je s předním pohonem a stojí 519 900 Kč, s pohonem 4x4 je dražší o 55 000 Kč. Nejlevnější verze se vznětovým motorem 1.6 I-DTEC/88 kW vyjde na 624 900 Kč. Ve své třídě tak Honda CR-V patří k levnějším SUV. 

 

Čtěte více
Novinky
Firma LENNER MOTORS včera slavnostně zahájila novou prodejnu a showroom Hyundai v Říčanech

Firma LENNER MOTORS včera slavnostně zahájila novou prodejnu a showroom Hyundai v Říčanech

Akce byla skvělá, lidé se bavili, vše vyšlo dle představ. To jsou slova majitele pana Jiřího Lennera.  čtěte hned

Speciály
Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Povinné ručení je každoroční výdaj, kterému neunikne žádný motorista. Jde o zákonnou povinnost, jenž sice kryje riziko způsobené škody, ale současně zvyšuje pravidelné ... čtěte hned

ŽENEVA 2015

ŽENEVA 2015

Z letošního autosalonu v Ženevě pro vás máme fotky všech důležitých automobilových novinek. Co nenajdete tady naleznete vždy na našem Facebooku. čtěte hned

Continental

Continental

Že je zbytečné mít nejnovější model pneumatik na starším ojetém vozidle? Omyl. Z aktuálních testů společnosti Continental AG vyplývá, že kvalita pneumatik je přímo ... čtěte hned

Dodge Viper GTC

Dodge Viper GTC

Ruční výroba nabídne  25 milionů možností.  V každé specifikaci dodá Dodge jen jediný vůz. čtěte hned

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

čtěte hned

Honda NSX 2015 odhalena.

Honda NSX 2015 odhalena.

Ekonomická krize, která vypukla v roce 2008 zpozdila japonskou novinku, na kterou jsme čekali 10let. čtěte hned

Ford Shelby GT350R Mustang

Ford Shelby GT350R Mustang

Nová vrcholná verze má pod kapoto osmiválec o objemu 5,2l s více něž 500koňmi a je lehčí o 59 kg čtěte hned

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Otevřená verze 488 GTB  je poháněna dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Stejně jako předchůdce využívá pevnou skládací střechu, kterou složí za 14 sekund. 670 koní pod ... čtěte hned

BMW M4 Iconic Lights

BMW M4 Iconic Lights

Světelná technika automobilů udělá obrovský skok kupředu. V Mnichově pilně pracují na osvětlení vozů BMW. čtěte hned

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Celosvětová značka Das WeltAuto odměňuje od 1. října do konce letošního roku své zákazníky servisním poukazem. Zákazníci, kteří si v posledních třech měsících ... čtěte hned