Třetí vítězství na „Monte“ v řadě: Ogier slaví triumf v první rallye sezony, Mikkelsen druhý


Volkswagen slaví potřetí v řadě vítězství na Rallye Monte Carlo. V první soutěži letošního ročníku mistrovství světa v rallye triumfovala posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) s vozem Polo R WRC a na druhém místě se umístili jejich týmoví kolegové Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N).  

Pro Polo R WRC to bylo 35. vítězství v 40. absolvované soutěži, pro posádku Ogier/Ingrassia 33. úspěch v kariéře a pro Mikkelsena 15. umístění na stupních vítězů. Jeho nový spolujezdec Anders Jæger slavil navíc hned při svém premiérovém startu ve vrcholné kategorii mistrovství světa v rallye své první umístění na stupních vítězů. Tím se nemůže pochlubit žádný jiný spolujezdec v aktuální startovní listině seriálu WRC.

 

Tři vítězství na „Monte“ v řadě – Sébastien Ogier se zařadil mezi legendy

 

Sandro Munari to dokázal s Lancií, Walter Röhrl s Opelem, Lancií a Audi, Tommi Mäkinen s Mitsubishi a Sébastien Loeb s Citroënem. Mezi tyto skutečné legendy světových rallye se nyní zařadil Sébastien Ogier, který jako teprve pátý jezdec v historii mistrovství světa v rallye vyhrál Rallye Monte Carlo třikrát v řadě: v letech 2014, 2015 a 2016 s Volkswagenem. Polo R WRC o výkonu 318 koní je po vozech Porsche 911, Lancia Stratos, Lancia Delta, Mitsubishi Lancer a Citroën Xsara šestým modelem, který má na svém kontě tři vítězství na „Monte“.
S 35 vítězstvími ve 40 soutěžích je Polo R WRC navíc celkově nejúspěšnějším vozidlem historie automobilových soutěží,
s pozoruhodnou úspěšností 87,5 procenta.

 

 

 

39 z 80 – dobře vsazeno v pneumatikové loterii

 

Byla to typická „Monte“. Zatímco jedna rychlostní zkouška se jela na suchém povrchu nebo na mokrém asfaltu, ležel na trati následující rychlostní zkoušky sníh a led. A někdy se i na několikakilometrovém úseku neustále střídaly všechny uvedené podmínky. Rallye Monte Carlo je v tomto ohledu jedinečným podnikem v kalendáři mistrovství světa v rallye. Také v ročníku 2016 dostála své pověsti a nabídla nepředvídatelnost za každou zatáčkou. Jezdci tak museli mít šťastnou ruku při volbě pneumatik pro 16 rychlostních zkoušek o celkové délce 377,59 kilometru. Trojice posádek týmu Volkswagen se přitom mohla spolehnout na tzv. „Route Note Cars“, tedy vozy, získávající informace
o trase. „Ledovým špionem“ vítěze Sébastiena Ogiera byl Simon Jean Joseph, Andreas Mikkelsen spoléhal na Bernta Kollevolda a Jari-Matti Latvala na Toniho Gardemeistera. Jejich informace pomohly jezdcům Volkswagenu k chytrým rozhodnutím – například když Andreas Mikkelsen v sobotu vsadil jako jediný na další pneumatiky s hroty, čímž si polepšil v porovnání s přímými konkurenty.

Body s pořadovými čísly 151 až 154 z Powerstage pro jezdce Volkswagenu, 26. nejlepší čas v Powerstage pro Ogiera

 

Speciální rychlostní zkouška Powerstage, v níž jsou třem nejrychlejším posádkám udělovány bonusové body, je odjakživa doménou Volkswagenu. Na Rallye Monte Carlo přispěli Sébastien Ogier/Julien Ingrassia svým 26. vítězstvím v této rychlostní zkoušce na konto Volkswagenu body s pořadovým číslem 151 až 153, Andreas Mikkelsen přidal 154. bod za třetí místo.

 

Rallye Monte Carlo skončila pro posádku Latvala/Anttila předčasně kvůli nehodě

 

Pro posádku Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) skončila Rallye Monte Carlo již v sobotu. Na deváté rychlostní zkoušce sjela tato dvojice z vozovky do příkopu, odkud pokračovala v jízdě až na louku. Přitom došlo k lehkému kontaktu s jedním divákem, který však naštěstí nebyl zraněn. Latvala/Anttila se kvůli poškození vozidla nedostali včas ke kontrolnímu stanovišti následující rychlostní zkoušky, čímž pro ně rallye skončila. Finskému duu byla později udělena peněžní pokuta, protože nezastavili podle předpisů na místě nehody. Sportovní komisaři navíc uložili posádce Latvala/Anttila podmínečný trest zákazu startu v jedné rallye, který bude aplikován pouze v případě dalšího porušení pravidel. Jezdec, spolujezdec i tým tyto postihy akceptovali.

 

 

 

 

Hlasy po 3. dni Rallye Monte Carlo:

 

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

„Vítězství tady v Monte Carlo je pro mě okamžikem plným velkých emocí! Třetí vítězství v této legendární rallye je zkrátka nepopsatelný pocit. Podmínky byly tak náročné, povrch velmi kluzký a namrzlý. Z tohoto úspěchu jsem velmi šťastný. Rád bych poděkoval celému týmu, který o tomto víkendu odvedl fantastickou práci. Moji ledoví špióni pracovali velkolepě, Jean Joseph Simon dělal pro mě tuto práci na ‚Monte‘ poprvé. Bylo to pro ně skutečně obtížné stanovit dobré předpovědi o stavu jednotlivých úseků tratě. Polo fungovalo skvěle. K tomu to obrovské množství fanoušků, kteří mě a Juliena hnali dopředu – byl to zkrátka dokonalý víkend!“

 

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

„Se svým spolujezdcem Miikkou Anttilou v plném rozsahu akceptujeme rozhodnutí pořadatelů. Bezpečnost diváků a účastníků rallye má bezesporu absolutní prioritu. Velmi nás tato událost mrzí a uděláme všechno pro to, aby se něco takového v budoucnosti už neopakovalo. Zároveň jsme šťastní, že divák z tohoto případu vyvázl bez následků a nestalo se tedy nic vážného.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

„Bylo to absolutně fantastický vstup do nové sezony mistrovství světa v rallye. Druhé místo na ‚Monte‘ – to je vždy něco mimořádného. Zároveň to však byla moje první rallye s novým spolujezdcem Andersem Jægerem – a hned jsme společně stáli na stupních vítězů, to je zkrátka velkolepé. Věděl jsem, že má Anders velký talent. Po celý víkend pracoval perfektně, za to mu patří největší kompliment. Byla to typická ‚Monte‘, nejtěžší začátek pro něj, jaký si lze představit. V poznámkách se muselo dělat velké množství změn kvůli mnoha vrtochům počasí a rozmanitým podmínkám od ledu a sněhu až po suchý asfalt. Také my jezdci jsme museli být trvale ostražití. Díky mým ledovým špionům, jimiž byli Bernt Kollevold a Timo Alanne, stojíme dnes na stupních vítězů jako druzí. A nesmíme zapomenout na celý tým, který pracoval opět v dokonalé harmonii. Zkrátka, prožili jsme absolutně velkolepý den.“

 

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport

„Vstoupit do sezony mistrovství světa v rallye dvojitým vítězstvím je již samo o sobě něčím velkolepým. Dosáhnout toho na Rallye Monte Carlo je však něčím mimořádným. V žádné rallye není v tak velké míře rozhodující dokonalá souhra mezi jezdci, spolujezdci, inženýry, mechaniky, ledovými špiony, logistiky, fyzioterapeuty a týmem, který má na starosti catering. Je naprosto fantastické, jak v našem týmu do sebe vzájemně zapadají všechna kolečka. Myslím si, že s odstupem nejčastěji kladenou otázkou u nás je ‚Mohu Ti nějak pomoci?‘. To značí naši soudržnost. Sébastien Ogier a Andreas Mikkelsen se mohli na tým naprosto spolehnout – a sami odvedli velkolepý výkon. Toto dvojité vítězství je zasloužené. A na tento triumf jsme hrdí.“

 

A pak tu byla ještě…

 

…remíza. Sezona mistrovství světa v rallye začala v hodnocení konstruktérů stejným počtem 25 bodů pro Volkswagen a Hyundai. Sébastien Ogier se postaral o tento bodový zisk svým vítězstvím, tým Hyundai získal uvedený počet bodů součtem třetího místa, které obsadil Thierry Neuville, a v hodnocení konstruktérů pátého místa Daniho Sordy.

 

 

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Monte Carlo – konečné výsledky

 

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3:49.53,1 h

02. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen + 1.54,5 min

03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 3.17,9 min

04. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford + 4.47,7 min

05. Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau (F/F), Citroën + 7.35,6 min

06. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 10.35,5 min

07. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 11.39,9 min

08. Elfyn Evans/Craig Parry (GB/GB), Ford + 18.30,8 min

09. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda + 20.41,0 min

10. Armin Kremer/Pirmin Winklhofer (D/D), Škoda + 20.43,9 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Monte Carlo – výsledky Powerstage

 

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 8.09,6 min

02. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 1,4 s

03. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen + 5,9 s

 

 

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)*

 

Hodnocení jezdců

1. Sébastien Ogier, 28 bodů; 2. Andreas Mikkelsen, 19; 3. Thierry Neuville, 15; 4. Mads Østberg, 12; 5. Stéphane Lefebvre, 10; 6. Dani Sordo, 10; 7. Ott Tänak, 6; 8. Elfyn Evans, 4; 9. Esapekka Lappi, 2;
10. Armin Kremer, 1.

 

Hodnocení spolujezdců

1. Julien Ingrassia, 28 bodů; 2. Anders Jæger, 19; 3. Nicolas Gilsoul, 15; 4. Ola Fløene, 12; 5. Gabin Moreau, 10; 6. Marc Martí, 10; 7. Raigo Mõlder, 6; 8. Craig Parry, 4; 9. Janne Ferm, 2; 10. Pirmin Winklhofer, 1.

 

Hodnocení konstruktérů

1. Volkswagen Motorsport, 25 bodů; 2. Hyundai Motorsport, 25;
3. M-Sport, 20; 4. Volkswagen Motorsport II, 18; 5. Hyundai Motorsport N, 6.

 

Čtěte více
Novinky
Accenture Hackathon má vítěze. České porotce zaujala aplikace na nábor a analýzu práce programátorů.

Accenture Hackathon má vítěze. České porotce zaujala aplikace na nábor a analýzu práce programátorů.

O minulém víkendu se utkali o vítězství mladí technologičtí nadšenci z osmi zemí Evropy a Středního východu v mezinárodním „propojeném“ Accenture Hackathonu. Účastníci v ... čtěte hned

Speciály
Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Povinné ručení je každoroční výdaj, kterému neunikne žádný motorista. Jde o zákonnou povinnost, jenž sice kryje riziko způsobené škody, ale současně zvyšuje pravidelné ... čtěte hned

ŽENEVA 2015

ŽENEVA 2015

Z letošního autosalonu v Ženevě pro vás máme fotky všech důležitých automobilových novinek. Co nenajdete tady naleznete vždy na našem Facebooku. čtěte hned

Continental

Continental

Že je zbytečné mít nejnovější model pneumatik na starším ojetém vozidle? Omyl. Z aktuálních testů společnosti Continental AG vyplývá, že kvalita pneumatik je přímo ... čtěte hned

Dodge Viper GTC

Dodge Viper GTC

Ruční výroba nabídne  25 milionů možností.  V každé specifikaci dodá Dodge jen jediný vůz. čtěte hned

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

čtěte hned

Honda NSX 2015 odhalena.

Honda NSX 2015 odhalena.

Ekonomická krize, která vypukla v roce 2008 zpozdila japonskou novinku, na kterou jsme čekali 10let. čtěte hned

Ford Shelby GT350R Mustang

Ford Shelby GT350R Mustang

Nová vrcholná verze má pod kapoto osmiválec o objemu 5,2l s více něž 500koňmi a je lehčí o 59 kg čtěte hned

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Otevřená verze 488 GTB  je poháněna dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Stejně jako předchůdce využívá pevnou skládací střechu, kterou složí za 14 sekund. 670 koní pod ... čtěte hned

BMW M4 Iconic Lights

BMW M4 Iconic Lights

Světelná technika automobilů udělá obrovský skok kupředu. V Mnichově pilně pracují na osvětlení vozů BMW. čtěte hned

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Celosvětová značka Das WeltAuto odměňuje od 1. října do konce letošního roku své zákazníky servisním poukazem. Zákazníci, kteří si v posledních třech měsících ... čtěte hned