Petr Fulín uzavřel v Perguse sezonu vítězně

Vydal   |   Publikováno 15. 10. 2015

  • 1 / 1

Petr Fulín vyhrál jako jediný v sezoně oba závody v rámci jednoho víkendu Letošní sezona ETCC byla napínavá až do posledního závodu Úspěch v Perguse i titul vicemistra jsou skvělým příslibem do příští sezony

Petr Fulín, dvojnásobný šampion v Evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, uzavřel letošní sezonu Evropského poháru cestovních vozů (ETCC) za volantem závodního vozu SEAT Leon Cup Racer dvojitým vítězstvím na okruhu v italské Perguse a v celkovém pořadí kategorie Single Make Trophy se stal vicemistrem se ztrátou pouhých tří bodů na první místo.

 

„Za celý tým značky SEAT gratuluji Petrovi k vynikajícímu výkonu v obou finálových závodech. Díky dvěma prvním místům, za něž získal dvojnásobný počet bodů, se posunul na celkové druhé místo, což je vzhledem k často smolnému průběhu celé sezony, do níž nastoupil se zcela novým závodním vozem, obrovský úspěch! Děkuji Petrovi i týmu Křenek Motorsport za skvělou dosavadní spolupráci a věřím, že příští sezona bude ještě úspěšnější,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika.

 

Stejně jako v loňské sezoně se finále Evropského poháru cestovních vozů uskutečnilo na sicilském okruhu Pergusa a pro diváky to byla mimořádně atraktivní podívaná, protože o novém mistrovi se rozhodlo až v úplně posledním závodě. Vzhledem k poměrně velké bodové ztrátě na čelo přijížděl Petr Fulín na rychlou trať kolem jezera se záměrem především testovat na příští sezonu, ale nakonec se s letošní sezonou rozloučil ve velkolepém stylu: dvojitým vítězstvím, díky němuž jej nakonec dělily od celkového prvního místa pouhé tři body!

 

Petr Fulín sice do prvního závodu nastoupil ze třetího místa na startu, avšak jeho bezprostřední soupeř na trati i v průběžném pořadí Maťo Homola během zaváděcího kola pro poruchu odstoupil a krátce po startu po své chybě skončil také lídr tabulky Dušan Borkovič. Český jezdec se tak rázem ocitnul ve vedení. To udržel a v klidu si dojel pro vítězství. Ačkoliv mechanici dokázali Borkovičův vůz do druhého závodu opravit, žila pro Petra Fulína stále teoretická naděje na zisk titulu, a to pokud by dokázal vyhrát a soupeř nedojel...

 

Fulín svou část splnil na výbornou a po celé řadě skvělých manévrů se mu podařilo jako jedinému v letošní sezóně vyhrát v kategorii Single Make Trophy oba závody víkendu. Soupeř však jízdou na maximální jistotu dojel, a tak Petr Fulín přidal k třetímu a dvěma prvním místům z předcházejících ročníků Evropského poháru cestovních vozů (ETCC) tentokrát pozici stříbrnou.

 

„V otázce nastavování auta jsme se rozhodně posunuli dopředu, z čehož mám radost. Závody se nám skvěle povedly, ale teď mě po dvou vítězstvích v Perguse mrzí rozhodnutí v Brně. Nyní se už dá říct, že technický komisař tehdy vlastně rozhodl o titulu. Oba dnešní závody – hlavně ten druhý – jsem si ale moc užil a celkově jsem za tento víkend rád,“ popsal své pocity Petr Fulín, který ocenil i přístup celého týmu během sezony 2015: „Poděkovat musím všem členům týmu i našim partnerům, úsilí vynaložené v letošní sezoně bylo veliké. Už se těším na příští rok!“

 

Výsledky 1. závodu ETCC na okruhu v Perguse, 11. 10. 2015:

1. PETR FULÍN (CZE)       SEAT Leon Cup Racer

2. Davit Kajaia (GEO)          BMW 320 TC           + 0.350

3. Franz Engstler (DEU)        BMW 320 TC           + 10.401

4. Ronny Jost (CHE)       SEAT Leon Cup Racer       + 15.789

5. Peter Rikli (CHE)      Honda Civic FD            + 18.129

6. Michal Matějovský (CZE) BMW 320 si           + 23.332

7. Ibrahim Okyay (TUR)         BMW 320 si           + 28.345

8. Aytac Biter (TUR)           BMW 320 TC           + 42.605

9. Ümit Ülkü (TUR)        BMW E90 320 TC       + 47.906

10. Daniel Conrad (CHE)   Honda Civic FD            + 48.304

 

Výsledky 2. závodu ETCC na okruhu v Perguse, 11. 10. 2015:

1. Franz Engstler (DEU)        BMW 320 TC

2. Davit Kajaia (GEO)          BMW 320 TC           + 0.286

3. PETR FULÍN (CZE)       SEAT Leon Cup Racer       + 10.860

4. Andreas Pfister (DEU)  SEAT Leon Cup Racer       + 15.860

5. Ronny Jost (CHE)       SEAT Leon Cup Racer       + 20.752

6. Peter Rikli (CHE)      Honda Civic FD            + 33.325

7. Michal Matějovský (CZE) BMW 320 si           + 34.718

8. Aytac Biter (TUR)      BMW 320 TC           + 41.904

9. Ümit Ülkü (TUR)        BMW 320 TC           + 43.258

10. Ibrahim Okyay (TUR)   BMW 320 si           + 45.236

 

Konečné pořadí Evropského poháru cestovních vozů ETCC 2015 (Single Make Trophy):

1. Dušan Borković (SRB)   110 bodů

2. PETR FULÍN (CZE)       107

3. Andreas Pfister (GER)  78

4. Maťo Homola (SVK)      77

5. Ronny Jost (SUI)       75

6. Dejan Bulatović (MNE)  20

7. Ferenc Ficza (HUN)          18

8. Mladen Lalušić (SRB)   15

9. Alexandr Artemyev (KAZ) 6

10. Norbert Tóth (HUN)         5

 

SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2015

SEAT a Petr Fulín, dvojnásobný mistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, tvoří v sezoně 2015 silný tým. Nejtalentovanější český okruhový jezdec současnosti bude v ETCC 2015 obhajovat svá prvenství s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport. Jedná se o šest víkendů: v Maďarsku (Hungaroring), na Slovensku (Slovakiaring), ve Francii (Paul Ricard), České republice (Masarykův okruh Brno), Belgii (Zolder) a Itálii (Pergusa).

 

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí v 75 zemích. V roce 2014 dosáhl SEAT historicky nejvyšších výnosů z prodeje ve výši téměř 7,5 miliardy EUR a na celém světě prodal 390 500 vozidel.

 

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde kromě ostatních modelů vyrábí především velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku a Toledo vzniká v České republice.

 

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, které v roce 2015 slaví své 40. výročí. Zde pracuje téměř
1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2, efektivní využívání energií, recyklaci a opakované využívání zdrojů.

Čtěte více
Novinky
Rozšiřujeme tým o programátory, kodéry, obchodníky, copywritery

Rozšiřujeme tým o programátory, kodéry, obchodníky, copywritery

Nabízíme práci na HPP, VPP, smlouvy i studentům nebo čerstvým absolventům po škole. Získáte náskok před ostatními a zkušenosti, ze kterých můžete těžit po celý život. Naše ... čtěte hned

Speciály
Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Povinné ručení je každoroční výdaj, kterému neunikne žádný motorista. Jde o zákonnou povinnost, jenž sice kryje riziko způsobené škody, ale současně zvyšuje pravidelné ... čtěte hned

ŽENEVA 2015

ŽENEVA 2015

Z letošního autosalonu v Ženevě pro vás máme fotky všech důležitých automobilových novinek. Co nenajdete tady naleznete vždy na našem Facebooku. čtěte hned

Continental

Continental

Že je zbytečné mít nejnovější model pneumatik na starším ojetém vozidle? Omyl. Z aktuálních testů společnosti Continental AG vyplývá, že kvalita pneumatik je přímo ... čtěte hned

Dodge Viper GTC

Dodge Viper GTC

Ruční výroba nabídne  25 milionů možností.  V každé specifikaci dodá Dodge jen jediný vůz. čtěte hned

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

čtěte hned

Honda NSX 2015 odhalena.

Honda NSX 2015 odhalena.

Ekonomická krize, která vypukla v roce 2008 zpozdila japonskou novinku, na kterou jsme čekali 10let. čtěte hned

Ford Shelby GT350R Mustang

Ford Shelby GT350R Mustang

Nová vrcholná verze má pod kapoto osmiválec o objemu 5,2l s více něž 500koňmi a je lehčí o 59 kg čtěte hned

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Otevřená verze 488 GTB  je poháněna dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Stejně jako předchůdce využívá pevnou skládací střechu, kterou složí za 14 sekund. 670 koní pod ... čtěte hned

BMW M4 Iconic Lights

BMW M4 Iconic Lights

Světelná technika automobilů udělá obrovský skok kupředu. V Mnichově pilně pracují na osvětlení vozů BMW. čtěte hned

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Celosvětová značka Das WeltAuto odměňuje od 1. října do konce letošního roku své zákazníky servisním poukazem. Zákazníci, kteří si v posledních třech měsících ... čtěte hned