Peugeot 2008 DKR16

Vydal   |   Publikováno 30. 09. 2015


Aktualizovaná verze vozu 2008 DKR je širší, delší a výkonnější. A je připravená na příští Rallye Dakar!

Od chvíle, kdy Peugeot 2008 DKR přetnul cílovou pásku na Rally Dakar 2015, začali vývojáři vozu pracovat na ostřejší verzi. Vůz těží z poznatků získaných v lednovém závodě a zůstává věrný koncepci pohonu jedné nápravy.

Hned zpočátku je třeba říct, že vůz Peugeot 2008 DKR16 má zcela jinou morfologii. Má širší převisy a prodloužený rozvor a je mnohem propracovanější. Přední a zadní převisy, které byly u předchozí verze velmi krátké, byly ještě zmenšeny, aby se zlepšila schopnost zdolávat překážky, jako jsou písečné duny, kamenité stezky, vyschlá koryta řek. Vůz je připraven zdolat a zvládnout všechny nástrahy, díky nimž představuje Dakar jedno z posledních opravdových dobrodružství na světě.

Kromě těchto novinek byla pochopitelně velká pozornost věnována aerodynamice. Přední kapota a přívod vzduchu na střeše prošly kompletní úpravou, aby se dosáhlo optimální aerodynamické rovnováhy mezi přední a zadní částí vozu a lepšího proudění vzduchu. Tyto úpravy dodávají vozu agresivnější a dravější vzhled.

I pod karbonovou kapotou vozu Peugeot 2008 DKR16 došlo k řadě úprav. Velkou změnu zaznamenalo odpružení, takže vůz nyní může lépe zvládat rozmanitý a nerovný terén. Stejně tak nové hořčíkové ráfky z jednoho kusu jsou spojeny s pneumatikami Michelin, které jsou robustní, lehčí a výkonnější.

I pod kapotou motoru je plno novinek. Třílitrový motor bi-turbo diesel V6 má sice povinně omezeno množství nasátého vzduchu, ale jeho výkon se zvýšil. Zlepšily se jízdní vlastnosti, což piloti ocení především v klikatých měřených etapách.


Všechny tyto úpravy pochopitelně piloti týmu Peugeot Total pečlivě vyzkoušeli během intenzivního testovacího programu. Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Cyril Despres, kteří mají za sebou sedmnáct úspěchů v Dakaru v kategorii motocyklů i automobilů, se na vývoji nového vozu aktivně podíleli. Některé součásti vozu Peugeot 2008 DKR16 se již ostatně úspěšně vyzkoušely u vítězných vozů na China Silk Road Rally.

Ředitel divize Peugeot Sport Bruno Famin se účastnil zkušebních jízd v Maroku, aby potvrdil nejnovější technické vlastnosti vozu 2008 DKR16. Strategii, kterou se tým řídil, popsal takto: „Nedošlo k žádné jedné podstatné změně, jde o řadu menších změn v různých oblastech, které, doufáme, společně přispějí k celkovému zlepšení. Soustředili jsme se nicméně na stabilitu vozu a karoserii. Velkým vývojem prošlo odpružení a motor. Testy, které jsme provedli, a náš úspěch v Číně, kde jsme obsadili první dvě místa, ukazují, že jsme na dobré cestě. Naše úroveň přípravy je mnohem lepší, než tomu bylo před rokem, před naším prvním Dakarem. Tehdy bylo pro nás všechno nové! Víme však, že ještě potřebujeme získat mnoho zkušeností, než budeme opravdu na Dakar připraveni, protože je známo, že trať i podmínky jsou zde velmi rozmanité.“

Čtěte více
Novinky
Speciály
Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Povinné ručení je každoroční výdaj, kterému neunikne žádný motorista. Jde o zákonnou povinnost, jenž sice kryje riziko způsobené škody, ale současně zvyšuje pravidelné náklady související s ... čtěte hned

ŽENEVA 2015

ŽENEVA 2015

Z letošního autosalonu v Ženevě pro vás máme fotky všech důležitých automobilových novinek. Co nenajdete tady naleznete vždy na našem Facebooku. čtěte hned

Continental

Continental

Že je zbytečné mít nejnovější model pneumatik na starším ojetém vozidle? Omyl. Z aktuálních testů společnosti Continental AG vyplývá, že kvalita pneumatik je přímo zodpovědná za chování ... čtěte hned

Dodge Viper GTC

Dodge Viper GTC

Ruční výroba nabídne  25 milionů možností.  V každé specifikaci dodá Dodge jen jediný vůz. čtěte hned

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

čtěte hned

Honda NSX 2015 odhalena.

Honda NSX 2015 odhalena.

Ekonomická krize, která vypukla v roce 2008 zpozdila japonskou novinku, na kterou jsme čekali 10let. čtěte hned

Ford Shelby GT350R Mustang

Ford Shelby GT350R Mustang

Nová vrcholná verze má pod kapoto osmiválec o objemu 5,2l s více něž 500koňmi a je lehčí o 59 kg čtěte hned

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Otevřená verze 488 GTB  je poháněna dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Stejně jako předchůdce využívá pevnou skládací střechu, kterou složí za 14 sekund. 670 koní pod kapotou dokáže tohoto ... čtěte hned

BMW M4 Iconic Lights

BMW M4 Iconic Lights

Světelná technika automobilů udělá obrovský skok kupředu. V Mnichově pilně pracují na osvětlení vozů BMW. čtěte hned

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Celosvětová značka Das WeltAuto odměňuje od 1. října do konce letošního roku své zákazníky servisním poukazem. Zákazníci, kteří si v posledních třech měsících letošního roku zakoupí u ... čtěte hned