BMW i8 - Automobil snů

Vydal   |   Publikováno 1. 07. 2016

  • 1 / 1

V loňském roce i na český trh zamířil nový sportovní, dlouho očekávaný plug-in hybrid model BMW i8, který znamenal absolutní revoluci mezi hybridními vozy. BMW i8 představuje ohromující kombinaci impozantního designu a špičkových jízdních vlastností.    

Podobné jiná automobilka nenabízí

Na test tohoto sporťáku jsem se těšil nejen já, ale určitě i vy, protože právě díky vašim žádostem jsme si tohoto mimozemského krasavce mohli vyzkoušet. Jeho ojedinělý design je tak nápadný, že radost udělal úplně všem, kteří se vedle něj mohli třeba jen vyfotit. Nepotkali jsme za celou dobu chlapa od 10 do 100 let, který by se za ním neotočil. Nejvíce všechny zaráželo, že tohle auto, které vypadá jako nabušený sporťák, nevydává při jízdě po městě žádný zvuk. Je to vlastně první sportovní automobil se spotřebou a emisemi kompaktního vozu. Síla plug-in hybridu spočívá v dokonalé synchronizaci distribuce pohonu přední a zadní nápravy pomocí dvou elektromotorů. Zatímco přední nápravu pohání elektromotor o výkonu 96 kW/131 kW, tak zadní nápravu pohání elektromotor, hnaný 1,5 litrovým benzínovým tříválcem s výkonem 170 kW/231 k. Všechny tyto kombinace jsou pak na silnici přenášeny s nejvyšší účinností, protože motory mohou společně, v závislosti na konkrétní situaci, pohánět buď kola přední či zadní nápravy nebo obě nápravy, současně.

Tento sporťák příštího století je tedy unikátní čtyřkolka. V režimu eDrive, který lze využít převážně při jízdě po městě, je tato kára poháněna pouze předním elektromotorem. A zvuk typického sporťáku? Není! Je to dost nezvyklé, že sedíte v takové káře a i vysavač je hlasitější. Mimo město máte ale pocit, že se vznášíte, pohon všech kol demonstruje svoji plnou sílu.

Vyzkoušeli jsme ji a BMW i8 umí jet rychlostí 254 km/h. Pak překáží omezovač.

Jedinečný design a dynamika

Jeden z nejvýraznějších rysů je speciální architektura LifeDrive, která na BMW i8 mění vše. Použitím inovativních materiálů, na první pohled patrná je třeba lehká karbonová konstrukce, ve výsledku výrazně ovlivňuje nejen design, ale i dynamiku a hospodárnost vozu. Nižší hmotnost znamená rychlejší akceleraci, vyšší agilitu a maximální hospodárnost. LifeDrive umožňuje i optimální rozložení hmotnosti mezi nápravy uvnitř BMW i8. Oba motory spojuje tzv. energetický tunel s vestavěným vysokonapěťovým akumulátorem, který vede celým vozem uvnitř středové konzole. Hybridní technologie s akumulátorem umístěným ve spodní části karoserie a lehký uhlíkový modul zajišťují optimální rozložení hmotnosti. Vůz má obzvláště nízko položené těžiště, což zajišťuje mimořádnou obratnost a směrovou stabilitu za každé jízdní situace.

Provokativní do posledního detailu

Úchvatný dojem zanecháte díky vzhůru se otevírajícím dveřím, kterým se také říká nůžkové. Výrazné řešení dveří je velmi speciálním designérským prvkem, který skvěle doplňuje jemně vedené křivky aerodynamické karoserie. Zevnitř dveře zvýrazňují celkově sportovní charakter interiéru a směrují řidičův pohled dopředu. Dekorativní madlo dveří je ergonomicky umístěno uvnitř dveřních výplní. Pozor ale, při parkování dveře zabírají dost místa a ne vždy je na jejich otevření prostor. Sami jsme si takto vystáli u auta skoro důlek, když jsme si odskočili nakoupit do supermarketu a vedle nás z obou stran, ač jsme stáli ve středu přes dvě parkovací místa, zaparkovali další nakupující. Asi majitel takového auta do supermarketu nejezdí. Když už jsme u toho nakupování, tak se nám do kufru přesně vešly dva kartony vína a karton piva, víc se do zavazadlového prostoru nevešlo. Jinak manuál výrobce specifikuje objem kufru jako prostor pro jeden střední luxusní kufřík.

Inovativní laserové světlomety

Vedle nůžkových dveří a ufonských průduchů na karoserii jsou LED světlomety dalším nezaměnitelným a jedinečným rysem BMW i8. Inovativní laserové světlomety obklopuje druhý, širší světelný rám, který zvýrazňuje jejich tříprostorovou optiku a je podsvícen světle modrým odstínem. Celkový výraz laserových světlometů je nezaměnitelným a jedinečným rysem BMW i8.

Nejprogresivnější sporťák

Auto je sice nízké, ale kabina je dostatečně prostorná. Nastupování a vystupování však vyžaduje obratnost a štíhlé tělo. Nakonec jsme zjistili, že nejlépe se nastupuje tak, že si prostě sednete na široký práh a do sedačky jen sklouznete, a až jako poslední jdou nohy. Sedíte nízko, jako v klasickém sporťáku, ale úzká odlehčená sedadla poskytují spolehlivou oporu a vysoký komfort i v rychle projížděných zatáčkách. Důsledně sportovní vzhled exteriéru pokračuje také uvnitř. Tady je konstrukce karbonových prvků realizována zjevně. V konzistentním designu je markantní rovněž klasický sportovní styl a pro BMW typická orientace na řidiče. Středová konzole je natočena směrem k řidiči. Všechny ukazatele v digitálním přístrojovém panelu se dvěma virtuálními kruhovými přístroji jsou snadno čitelné a srozumitelné. Ukazatelé mění svoji barvu v závislosti na přepínání pohonu motoru. Celkové barevné a materiálové provedení interiéru podtrhuje vůdčí myšlenku inteligentního a odpovědného konceptu sportovního vozu. Velkorysý prostor v přední části vozu je na úkor prostoru zadních sedaček, které jsou dost malé i pro malé děti. Slouží nejspíš jen k odložení bundy a kreditní karty, ale myslím si, že u týhle káry je to fakt nepodstatný.

Čtěte více
Novinky
Rozšiřujeme tým o programátory, kodéry, obchodníky, copywritery

Rozšiřujeme tým o programátory, kodéry, obchodníky, copywritery

Nabízíme práci na HPP, VPP, smlouvy i studentům nebo čerstvým absolventům po škole. Získáte náskok před ostatními a zkušenosti, ze kterých můžete těžit po celý život. Naše ... čtěte hned

Speciály
Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Povinné ručení je každoroční výdaj, kterému neunikne žádný motorista. Jde o zákonnou povinnost, jenž sice kryje riziko způsobené škody, ale současně zvyšuje pravidelné ... čtěte hned

ŽENEVA 2015

ŽENEVA 2015

Z letošního autosalonu v Ženevě pro vás máme fotky všech důležitých automobilových novinek. Co nenajdete tady naleznete vždy na našem Facebooku. čtěte hned

Continental

Continental

Že je zbytečné mít nejnovější model pneumatik na starším ojetém vozidle? Omyl. Z aktuálních testů společnosti Continental AG vyplývá, že kvalita pneumatik je přímo ... čtěte hned

Dodge Viper GTC

Dodge Viper GTC

Ruční výroba nabídne  25 milionů možností.  V každé specifikaci dodá Dodge jen jediný vůz. čtěte hned

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

čtěte hned

Honda NSX 2015 odhalena.

Honda NSX 2015 odhalena.

Ekonomická krize, která vypukla v roce 2008 zpozdila japonskou novinku, na kterou jsme čekali 10let. čtěte hned

Ford Shelby GT350R Mustang

Ford Shelby GT350R Mustang

Nová vrcholná verze má pod kapoto osmiválec o objemu 5,2l s více něž 500koňmi a je lehčí o 59 kg čtěte hned

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Otevřená verze 488 GTB  je poháněna dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Stejně jako předchůdce využívá pevnou skládací střechu, kterou složí za 14 sekund. 670 koní pod ... čtěte hned

BMW M4 Iconic Lights

BMW M4 Iconic Lights

Světelná technika automobilů udělá obrovský skok kupředu. V Mnichově pilně pracují na osvětlení vozů BMW. čtěte hned

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Celosvětová značka Das WeltAuto odměňuje od 1. října do konce letošního roku své zákazníky servisním poukazem. Zákazníci, kteří si v posledních třech měsících ... čtěte hned