Opel Meriva

Vydal   |   Publikováno 27. 08. 2014

  • 1 / 3
  • 2 / 3
  • 3 / 3

Před deseti lety stanovil Opel Meriva nová měřítka především ve variabilitě interiéru.  Druhá generace přidala nevšední otevírání dveří proti směru jízdy.  Se třetí generací seuž ale nesetkáme!

 

Druhá generace merivy se po třech letech dočkala faceliftu a nutno uznat, že jí lehká úprava stylu sluší. Větší maska chladiče vůz po vzoru modernizované insignie vizuálně rozšířila, a tak vypadá dospěleji. Zcela nový je vznětový motor, který je znatelně kultivovanější, ale i úspornější, a nabízí větší výkon v širším spektru otáček. Kdo chce MPV od Opelu, měl by si pospíšit, protože Opel s přímým nástupcem velkoprostorové merivy, ale ani zafiry, nepočítá. Do tří let automobilka představí nové crossovery, které oba velkoprostorové automobily nahradí. Novinky Opel vyvíjí ve spolupráci s francouzským koncernem PSA Peugeot-Citroën. Platforma i motory budou pocházet z francouzské dílny. Toto rozhodnutí koresponduje se skutečností, že prodeje velkoprostorových automobilů v Evropě výrazně klesají, zatímco crossoverům a třídě SUV se daří. Na tuto skutečnost reaguje i řada jiných značek a třídu MPV pomalu opouští.

výjimečná a variabilní

 Meriva si samozřejmě i po faceliftu ponechává řadu výjimečných technických řešení, jako je otevírání zadních dveří proti směru jízdy nebo nezvykle vysokou variabilitu zadních sedadel, které Opel říká FlexSpace. U zadních sedadel lze měnit jak sklon opěradel, tak posuv. Při obsazení čtyřmi osobami lze krajní sedadla posunout více dozadu, současně s tím se posunou blíže k sobě, a tak cestující získají více prostoru mezi dveřmi a sedadlem. Podobný koncept má i větší Opel Zafira Tourer. V této čtyřmístné konfiguraci nabízí meriva tolik prostoru, který mohou nabídnout automobily o dvě třídy větší!! Interiér facelift změnil minimálně. Specialitou merivy i nadále zůstává posuvná a vyjímatelná loketní opěrka FlexRail, pod kterou se nachází jedna posuvná přihrádka a jedna pevná ve středovém tunelu.

 

Otevírání proti směru  jízdy

Automobilka vývoji systému dveří věnovala hodně času. Absence středového sloupku sice usnadňuje nastupování, tuhost karoserie je ale snížena. Opel proto výrazně zpevnil karoserii. Následné nezávislé testy Euro NCAP prokázaly, že bezpečnost merivy absence středového sloupku nikterak nesnižuje.  V rámci testu můžeme potvrdit, že otevírání dveří proti směru jízdy přináší ve všech ohledech pozitiva. Navíc se přední i zadní dveře otevírají v téměř devadesátistupňovém úhlu, což je nevídané a znatelně to usnadňuje nastupování. Jediný problém nastane v případě, když chtějí cestující vpředu i vzadu vystupovat současně. Mezi dveřmi je pak těsno. Naopak v případě montáže dětské sedačky a při upínání dítěte do pásů je na zadní sedadla znatelně lepší přístup. Rodiče také ocení lepší kontrolu dítěte mezi otevřenými dveřmi v případech, kdy se mu nemohou naplno věnovat – například při manipulaci se sedačkou nebo nákupem.

Suverénní podvozek

Jízdní vlastnosti merivy jsou výborné, přestože meriva má na rozdíl od zafiry a astry „obyčejnou“ vlečnou nápravu bez Wattova přímovodu a nemůže si pomoci příplatkovými adaptivní- mi tlumiči. Do zatáček se meriva vrhá s chutí. V serpentinách jí dokáže víceméně sekundovat jen Ford B-Max. I přes větší boční plochu je meriva poměrně dobře imunní na boční vítr nebo vyjeté koleje. Podvozek k těmto svým vlastnostem přidává i dostatečnou dávku komfortu.

Spotřeba může potěšit

V testu jsme vyzkoušeli nový vzně- tový motor. Byli jsme z něj nadšení a to jak spotřebou, tak kultivova- ností projevu a reakcí na sešlápnutí plynového pedálu. Motor je k dispo- zici ve výkonech 70, 81 a 99 kW

Čtěte více
Novinky
Speciály
Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Povinné ručení je každoroční výdaj, kterému neunikne žádný motorista. Jde o zákonnou povinnost, jenž sice kryje riziko způsobené škody, ale současně zvyšuje pravidelné náklady související s ... čtěte hned

ŽENEVA 2015

ŽENEVA 2015

Z letošního autosalonu v Ženevě pro vás máme fotky všech důležitých automobilových novinek. Co nenajdete tady naleznete vždy na našem Facebooku. čtěte hned

Continental

Continental

Že je zbytečné mít nejnovější model pneumatik na starším ojetém vozidle? Omyl. Z aktuálních testů společnosti Continental AG vyplývá, že kvalita pneumatik je přímo zodpovědná za chování ... čtěte hned

Dodge Viper GTC

Dodge Viper GTC

Ruční výroba nabídne  25 milionů možností.  V každé specifikaci dodá Dodge jen jediný vůz. čtěte hned

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

čtěte hned

Honda NSX 2015 odhalena.

Honda NSX 2015 odhalena.

Ekonomická krize, která vypukla v roce 2008 zpozdila japonskou novinku, na kterou jsme čekali 10let. čtěte hned

Ford Shelby GT350R Mustang

Ford Shelby GT350R Mustang

Nová vrcholná verze má pod kapoto osmiválec o objemu 5,2l s více něž 500koňmi a je lehčí o 59 kg čtěte hned

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Otevřená verze 488 GTB  je poháněna dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Stejně jako předchůdce využívá pevnou skládací střechu, kterou složí za 14 sekund. 670 koní pod kapotou dokáže tohoto ... čtěte hned

BMW M4 Iconic Lights

BMW M4 Iconic Lights

Světelná technika automobilů udělá obrovský skok kupředu. V Mnichově pilně pracují na osvětlení vozů BMW. čtěte hned

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Celosvětová značka Das WeltAuto odměňuje od 1. října do konce letošního roku své zákazníky servisním poukazem. Zákazníci, kteří si v posledních třech měsících letošního roku zakoupí u ... čtěte hned