Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4

Vydal   |   Publikováno 1. 07. 2014

  • 1 / 1

Kromě výraznější změny designu přední části patří mezi největší technické novinky u Škody Yeti nová generace spojky Haldex. V českých showroomech se omlazený yeti prodává od začátku roku.

Yeti se znatelně uniformoval do současného škodováckého designu. Upouští tak od typických kulatých mlhových světlometů integrovaných do předního nárazníku. Na jednu stranu je škoda, že yeti mění svou originální příď, na druhou stranu působí design nyní svěžeji a reprezentativněji. Tuto skutečnost navíc u městské verze zvýrazňuje absence tmavých plastů. Přepracována je také záď automobilu s jinými zadními svítilnami. Vůbec poprvé se u modelu Yeti objevuje zadní parkovací kamera, automatický parkovací asistent a bezklíčový přístup KESSY. Rozšířila se také nabídka motorů a možností výbav na přání. Vrcholná motorizace 2.0 TDI/125 kW je nově dostupná v kombinaci pohonu všech kol a převodovky DSG. Samočinná převodovka je k mání i s motorem 1.6 TDI a pohonem předních kol. Varianty s pohonem všech kol se pyšní novou mezi- nápravovou spojku Haldex 5. generace, která debutovala letos na jaře ve Volkswagenu Golf.

Outdoorová verze je o 20 000 Kč dražší

V rámci omlazení modelu vytvořil tým kolem šéfdesignera ŠKODA AUTO Jozefa Kabaně dvě designové varianty vozu. První je „městský“ Yeti, crossover s důra- zem na styl, druhý je outdoorová varianta. Verze se liší především designovými doplňky. Výbavy a technika je víceméně shodná. Městská varianta má všechny plastové díly lakované v barvě vozu, o 25 mm nižší světlou výšku a díky jiným nárazníkům je o 5 mm kratší. Otdoorová varianta má jiné nárazníky, které jsou ve spodní části lakované v barvě hliníku. Změny proběhly i v interiéru, pozornost upoutá především nový volant a řadicí páka podobná té v octavii a rapidu. Nabídku obohacují nové vzory potahů a dekorační prvky, později přibude i volant ve sportovním provedení. Zachován zůstal také variabilní systém zadních sedadel VarioFlex. Nejlevnější outdoorová verze s motorem 1.4 TSI/90 kW 4x2 stojí 474 900 Kč. Je to poměrně hodně, protože tento model nelze koupit v základní výbavě Active. Ve srovnání s městskou, stejně vybavenou verzí je příplatek 20 000 Kč.

Komfortní a prostorný

Hranatější karoserie nabízí dostatek prostoru a vysokou míru cestovního komfortu. Ve srovnání s předchůdcem jsou pohonné jednotky lépe odhlučněné, naopak aerodynamická hlučnost se nám zdá nepatrně vyšší především v prostoru vnějších zpětných zrcátek. Celková míra odhlučnění je ale velmi dobrá, a tak neobtěžuje ani při delších cestách. Zachována zůstala i skvělá variabilita zadních sedadel. Systém VarioFlex je k dispozici i v té nejlevnější verzi 1.2 TSI s pohonem předních kol. Zadní sedadla umožňují posouvat celý sedák o 130 mm a měnit sklon opěradel v dostatečném rozsahu. Při zcela posunutých sedadlech a sklopených opěradlech je vyšší posed velmi příjemný a na delších cestách neunaví. Zadní sedadla jsou ale pohodlná pouze pro dva. Prostřední sedadlo je kvůli malé šířce při delším sezení nepohodlné. Lze ho ale z vozu jednoduše vyjmout a obě krajní sedadla posunout o 80 mm směrem ke středu. V této čtyřmístné konfiguraci tak cestující získají ještě více prostoru i komfortu. Základní objem zavazadlového prostoru je pouze průměrný. Vnitřní rozměry interiéru jsou shodné s předchůdcem. Raději na silnici než v terénu Yeti má víceprvkovou zadní nápravu, která velmi dobře přispívá k celkové stabilitě i k velmi dobrým jízdním vlastnostem. Velký zdvih pérování zvyšuje komfort i při jízdě po nezpevněných cestách a v terénu. V této souvislosti snad může občas vadit nižší světlost podvozku. Například Dacia Duster je o 30 mm vyšší. Škodovka má v terénu ale velmi dobrou trakci a slušné záběrové schopnosti, které samozřejmě velkou měrou ovlivňuje vynikající systém pohonu 4x4 s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace. Yeti překvapí velmi dobrými jízdními vlastnostmi na silnici i na nezpevněných cestách. Zde ale dominuje více nežli v terénu. V této souvislosti nás u původní verze překvapila stabilita a vitalita při tahání obytných přívěsů. Omlazená verze by se v tomto neměla nikterak lišit. Yeti si poradí v nejvýkonnějších variantách s přívěsy vážícími až 2000 kg! Ve svém segmentu tak nemá přemožitele.

Pro pohon 4x4 je nabídka zážehových motorů omezená

Modernizovaný yeti je k mání se třemi zážehovými (1.2 TSI/77 kW, 1.4 TSI/90 kW, 1.8 TSI/118 kW) a čtyřmi vznětovými motory (1.6 TDI/77 kW, 2.0 TDI 81, 103 nebo 125 kW). Nabídka motorizací je velice slušná, u verze 4x4 je to o něco horší. Zvláště když budeme apelovat na co nejnižší cenu. Nejlevnější čtyřkolkou je vznětová verze s motorem 2.0 TDI/81 kW (479 900 Kč). Další varianty jsou o dost dražší, protože jsou k dispozici až ve vyšších stupních výbavy (1.8 TSI/112  kW – 644 900 Kč, 2.0 TDI/103  kW – 654 900 Kč, 2.0 TDI/125  kW – 844 900 Kč).

Čtěte více
Novinky
Speciály
Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Povinné ručení je každoroční výdaj, kterému neunikne žádný motorista. Jde o zákonnou povinnost, jenž sice kryje riziko způsobené škody, ale současně zvyšuje pravidelné náklady související s ... čtěte hned

ŽENEVA 2015

ŽENEVA 2015

Z letošního autosalonu v Ženevě pro vás máme fotky všech důležitých automobilových novinek. Co nenajdete tady naleznete vždy na našem Facebooku. čtěte hned

Continental

Continental

Že je zbytečné mít nejnovější model pneumatik na starším ojetém vozidle? Omyl. Z aktuálních testů společnosti Continental AG vyplývá, že kvalita pneumatik je přímo zodpovědná za chování ... čtěte hned

Dodge Viper GTC

Dodge Viper GTC

Ruční výroba nabídne  25 milionů možností.  V každé specifikaci dodá Dodge jen jediný vůz. čtěte hned

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

čtěte hned

Honda NSX 2015 odhalena.

Honda NSX 2015 odhalena.

Ekonomická krize, která vypukla v roce 2008 zpozdila japonskou novinku, na kterou jsme čekali 10let. čtěte hned

Ford Shelby GT350R Mustang

Ford Shelby GT350R Mustang

Nová vrcholná verze má pod kapoto osmiválec o objemu 5,2l s více něž 500koňmi a je lehčí o 59 kg čtěte hned

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Otevřená verze 488 GTB  je poháněna dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Stejně jako předchůdce využívá pevnou skládací střechu, kterou složí za 14 sekund. 670 koní pod kapotou dokáže tohoto ... čtěte hned

BMW M4 Iconic Lights

BMW M4 Iconic Lights

Světelná technika automobilů udělá obrovský skok kupředu. V Mnichově pilně pracují na osvětlení vozů BMW. čtěte hned

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Celosvětová značka Das WeltAuto odměňuje od 1. října do konce letošního roku své zákazníky servisním poukazem. Zákazníci, kteří si v posledních třech měsících letošního roku zakoupí u ... čtěte hned