Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT 4x4

Vydal   |   Publikováno 20. 06. 2012

  • 1 / 3
  • 2 / 3
  • 3 / 3

Suzuki rozšiřuje svou nabídku o další zajímavý crossover. Nový model SX4 S-Cross je o třídu větší, než stejnojmenný, starší sourozenec. Nabízí tak znatelně univerzálnější pohled na svět.

S-Cross nyní oslovuje jinou skupinu zákazníků. Je komfortnější, větší, s dostatečně objemným zavazadlovým prostorem. Při tom všem drží provozní náklady na uzdě. Patnáctitisícové servisní intervaly se na rozdíl od starší verze u s-crossu zvýšily na 20 000 km. S-Cross je tak v tomto směru konkurenceschopnější a v nákladech na servis znatelně levnější. Suzuki znatelně zapracovalo také na motorech. Především zážehová verze překvapí a ve srovnání s předchůdcem je v praxi o 0,5 l/100 km. Svou spotřebou se dokonce vyrovná některým vznětovým sourozencům.

Hýří prostorem

S-Cross tak rozměry a technickou charakteristikou vstupuje do oblíbeného segmentu, kde se prodávají vozy jako Škoda Yeti, Nissan Qashqai, Peugeot 3008 nebo Mitshubishi ASX. Ve srovnání se starším sourozencem narostl model S-Cross především v délce (+155 mm) a rozvoru (+100 mm). Šířka se zvětšila jen nepatrně (+10 mm), výška je o 30 mm nižší. V interiéru cestující ocení přede- vším prostor v oblasti kolen a znatelný nárůst objemu zavazadlového prostoru (z 270 na 430 l).

Pohon všech kol náklady nezvyšuje

Systém pohonu všech kol od Suzuki patří mezi nejspolehlivější. Automobilka svůj pohon neustále modernizuje a mezi renomovanými výrobci patří ke špičce. Možná právě proto jsou rozdíly v provozních nákladech mezi verzemi 4x2 a 4x4 zcela zanedbatelné. Pokud budeme konkrétní, majitel automobilu Suzuki SX4 za servisní náklady po ujetí 210 000 km zaplatí u pohonu 4x2 celkem 48 700 Kč, u pohonu 4x4 pak necelých 50 000 Kč s DPH, tedy téměř shodnou částku. Snad měřitelnější rozdíl lze mezi verzí 4x2 a 4x4 zaznamenat ve zvýšené spotřebě benzinu. U verze 4x4 jsme při praktickém měření zaznamenali nárůst spotřeby při jízdě po okresních silnicích o 0,3 l/100 km, při jízdě ve městě pak o 0,4 l/100 km.

Téměř jako diesel

Spotřeba benzinu nás u novinky mile překvapila. Starší model SX4 i nový SX4 S-Cross jsme zkoušeli při zcela shodných podmínkách na našem oblíbeném úseku Praha–Poděbrady–Praha. Při shodném jízdním režimu je tak spotřeba s-crosse nižší v průměru o 0,4 až 0,6 l/100 km. Při ustálené rychlosti 90 km/h je spotřeba starší verze 6,0 l/100 km, nový s-cross spotřebuje 5,6 l. Při dálniční rychlosti 130 km/h se začíná více projevovat vyšší výška staršího modelu. Ten spotřebuje 8,3 l/100 km, zatímco s-cross se spokojí jen se 7,7 l/100 km. Při vyšších rychlostech se rozdíl ještě více zvětšuje. Model S-Cross se tak řadí mezi nejúspornější crossovery. Zážehový motor Suzuki se dokonce vyrovná některým vznětovým motorům. Není bez zajímavosti, že s s-crossem (489 900 Kč) jsme například dosáhli shodné spotřeby, jako u menší vznětové Dacie Duster 1.5 dCI/80 kW (394 900 Kč). Ta ale pro větší suzuki není přímým konkurentem.

Terénní ambice klesly!

Podvozek se skvěle chová přede- vším na silnici, kde svými schopnostmi znatelně předčí výkon svých motorů. Je laděn sportovněji, je tužší, při tom všem ale stále nabízí výbornou míru komfortu. Příčné nerovnosti podvozek z míry nevyvedou. Ve srovnání se starším modelem ale podvozek nezvládne v terénu tolik. Ne že by byl špatný, trakce je dokonce v některých situacích lepší. Limitovaný je ale nájezdovým a přechodovým úhlem. Má totiž nižší světlou výšku (o 20 mm). Limitující je také menší přechodový úhel, který snižuje jak nižší světlost, tak delší rozvor (+ 100 mm). Co se týká trakce pohonu všech kol, je na tom s-cross velice dobře. Inovovaný systém All Grip vychází koncepčně z obdobného systému, je ale podstatně inovován. Rychleji a lépe funguje přerozdělení hnacího momentu na jednotlivá kola především v situacích s náhlou ztrátou adheze pod jedním nebo více koly. All Grip disponuje čtyřmi volitelnými režimy, které zajistí co nejvyšší možnou trakci v rozdílných podmínkách. Režim AUTO zohledňuje nízkou spotřebu paliva – zadní náprava se samočinně připojuje v případě potřeby, režim SPORT zrychluje odezvu motoru na povely plynové- ho pedálu a upravuje průběh točivého momentu pro potřeby svižné jízdy, režim SNOW je vhodný pro nezpevněné či kluzké povrchy a LOCK s uzamčeným pohonem 4x4 se hodí pro vyproštění vozu nebo náročnější terén.

Čtěte více
Novinky
Speciály
Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Povinné ručení je každoroční výdaj, kterému neunikne žádný motorista. Jde o zákonnou povinnost, jenž sice kryje riziko způsobené škody, ale současně zvyšuje pravidelné náklady související s ... čtěte hned

ŽENEVA 2015

ŽENEVA 2015

Z letošního autosalonu v Ženevě pro vás máme fotky všech důležitých automobilových novinek. Co nenajdete tady naleznete vždy na našem Facebooku. čtěte hned

Continental

Continental

Že je zbytečné mít nejnovější model pneumatik na starším ojetém vozidle? Omyl. Z aktuálních testů společnosti Continental AG vyplývá, že kvalita pneumatik je přímo zodpovědná za chování ... čtěte hned

Dodge Viper GTC

Dodge Viper GTC

Ruční výroba nabídne  25 milionů možností.  V každé specifikaci dodá Dodge jen jediný vůz. čtěte hned

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

čtěte hned

Honda NSX 2015 odhalena.

Honda NSX 2015 odhalena.

Ekonomická krize, která vypukla v roce 2008 zpozdila japonskou novinku, na kterou jsme čekali 10let. čtěte hned

Ford Shelby GT350R Mustang

Ford Shelby GT350R Mustang

Nová vrcholná verze má pod kapoto osmiválec o objemu 5,2l s více něž 500koňmi a je lehčí o 59 kg čtěte hned

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Otevřená verze 488 GTB  je poháněna dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Stejně jako předchůdce využívá pevnou skládací střechu, kterou složí za 14 sekund. 670 koní pod kapotou dokáže tohoto ... čtěte hned

BMW M4 Iconic Lights

BMW M4 Iconic Lights

Světelná technika automobilů udělá obrovský skok kupředu. V Mnichově pilně pracují na osvětlení vozů BMW. čtěte hned

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Celosvětová značka Das WeltAuto odměňuje od 1. října do konce letošního roku své zákazníky servisním poukazem. Zákazníci, kteří si v posledních třech měsících letošního roku zakoupí u ... čtěte hned