Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI - Rozumné rodinné řešení

Vydal   |   Publikováno 5. 05. 2016

  • 1 / 1

Volkswagen Golf nabízí v nižší střední třídě nejširší nabídku motorizací. Kromě klasických spalovacích motorů ho lze získat i s hybridním nebo čistě elektrickým pohonem. Z pohledu ceny a nákladů na provoz je zatím bezkonkurenční verze TGI spalující benzin nebo zemní plyn.  

Zemní plyn u nás zažívá velký rozmach. V současné době je v České republice k dispozici přes sto veřejných plnicích stanic. Ještě před třemi lety jich nebylo ani padesát. A do roku 2020 je v plánu síť rozšířit na celkem 250 míst. Další výhodou je skutečnost, že Evropská unie považuje zemní plyn za strategicky důležitou pohonnou hmotu, a tak dlouhodobě garantuje nízkou míru zdanění.

Náklady za plyn: 1 km = 1,10 Kč

Vícenáklady za kratší servisní intervaly: 0,10 Kč/km.Volkswagen Golf TGI je ekologičtější a současně ekonomičtější alternativou turbodieselů. V praxi jezdí za 1,10 Kč/km, při úspornějším jízdním stylu i za korunu na kilometr (při současných cenách
26 Kč/l), nejúspornější vznětová verze 1.6 TDI umí palivové náklady srazit jen na 1,35 Kč/km (při cenách 27,00 Kč/l). Pokud budeme objektivní, tak nevýhodou plynového pohonu jsou o polovinu kratší, patnáctitisícové servisní intervaly, které v praxi zvyšují provozní náklady o 0,10 Kč/km. I s tímto „handicapem“ se však dostáváme pod provozní náklady vznětového motoru 1.6 TDI.

Na plyn lze ujet 360 km

Kromě nízkých provozních nákladů je praktický také celkový dojezd vozu, kterému po montáži plynových nádrží zůstala plnohodnotná benzinová nádrž na 50 litrů. Podle tvrzení automobilky stačí dvě plynové nádrže objemu 97 litrů k ujetí až 410 km, po jejichž vyprázdnění se palivový systém automaticky přepne na benzin a vůz ujede dalších 920 km. Takže teoreticky lze s plnými nádržemi ujet až 1330 km. Dle našich měření přitom nejsou udávané dojezdy až tak nereálné. Do plynových nádrží lze natankovat 15 kg plynu, na který jsme v rámci testu ujeli 
360 km. Zde je ale nutné zdůraznit, že hodně záleží na plnicí stanici. Každá dává jiný plnicí tlak, a tak není samozřejmé, že všude natankujete 15 kg plynu. Ve výsledku tak lze s golfem jezdit za již zmiňované 1,10 koruny na kilometr, což mezi alternativními pohony patří k absolutní špičce.

Průměrná dynamika a menší zavazadlový prostor

Verze TGI používá slabší variantu přeplňovaného benzinového čtyřválce 1.4 TSI s výkonem 81 kW, upravenou na spalování zemního plynu. Odolnější jsou materiály sedel a vedení ventilů, upravený je spalovací prostor a komprese. Výkonové parametry nejsou sice dech beroucí, ale 81 kW rozhodně neurazí. Výhodou je kultivovanost, tichost běhu a samozřejmě provozní náklady, které jsou v praxi nižší i ve srovnání s nej-
úspornějším vznětovým modelem 1.6 TDI. Protože jde o tovární přestavbu, tak jsou i záruky na vůz stejné jako v případě konvenčních pohonů.

Jedinou nevýhodou je menší zavazadlový prostor. Nádrže na zemní plyn jsou umístěny pod dnem zavazadlového prostoru, a tak je nutné oželet prostor pod mezipodlahou, kterou automobilka dodává za příplatek. Zavazadelník s podlahou navazující na nakládací hranu má stále uspokojivý objem 291 místo 380 litrů v případě konvenčních verzí, u kombi Variant pak lze využít 424 litrů místo původních 605 litrů.

Volkswagen Golf TGI je velmi tichým a komfortním automobilem, který dokáže výtečně tlumit nerovnosti silnic. Podvozek se chlubí zadní víceprvkovou nápravou, která přispívá k povedeným jízdním vlastnostem. O 86 kg vyšší hmotnost není při jízdě téměř patrná, za což může rovnoměrnější rozložení hmotnosti na nápravy.

Verze TGI je k dispozici jako pětidveřový hatchback nebo kombi nazvané Variant. Interiér golfu poháněného stlačeným zemním plynem se téměř neliší od konvenčních verzí. Může mít veškerou nabízenou výbavu jako například velký dotykový displej s navigací, reagující na přiblížení ruky, nebo velmi kvalitní audiosystém dánské značky Dynaudio, který nabízí ceník příplatkových položek.

Verze CNG za cenu dieselu

Volkswagen Golf TGI standardně používá šestistupňovou, ručně řazenou převodovku, ale může být kombinován i s automatickou sedmistupňovou dvojspojkovou rychlostní skříní.

Golf poháněný zemním plynem je tišší a kultivovanější alternativou turbodieselových modelů, které nedosáhnou tak úsporného provozu. Primárním pohonem je zemní plyn CNG, přepnout jej na benzin dle potřeby vůz neumožňuje.

Praktické kombi na plynový pohon stojí 537 900 Kč (hatchback je o 30 000 Kč levnější), tedy o pouhých 5000 Kč více, než verze 1.6 TDI/81 kW. Návratnost investice je tak po ujetí 33 000 km.

Čtěte více
Novinky
Rozšiřujeme tým o programátory, kodéry, obchodníky, copywritery

Rozšiřujeme tým o programátory, kodéry, obchodníky, copywritery

Nabízíme práci na HPP, VPP, smlouvy i studentům nebo čerstvým absolventům po škole. Získáte náskok před ostatními a zkušenosti, ze kterých můžete těžit po celý život. Naše ... čtěte hned

Speciály
Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Povinné ručení je každoroční výdaj, kterému neunikne žádný motorista. Jde o zákonnou povinnost, jenž sice kryje riziko způsobené škody, ale současně zvyšuje pravidelné ... čtěte hned

ŽENEVA 2015

ŽENEVA 2015

Z letošního autosalonu v Ženevě pro vás máme fotky všech důležitých automobilových novinek. Co nenajdete tady naleznete vždy na našem Facebooku. čtěte hned

Continental

Continental

Že je zbytečné mít nejnovější model pneumatik na starším ojetém vozidle? Omyl. Z aktuálních testů společnosti Continental AG vyplývá, že kvalita pneumatik je přímo ... čtěte hned

Dodge Viper GTC

Dodge Viper GTC

Ruční výroba nabídne  25 milionů možností.  V každé specifikaci dodá Dodge jen jediný vůz. čtěte hned

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

čtěte hned

Honda NSX 2015 odhalena.

Honda NSX 2015 odhalena.

Ekonomická krize, která vypukla v roce 2008 zpozdila japonskou novinku, na kterou jsme čekali 10let. čtěte hned

Ford Shelby GT350R Mustang

Ford Shelby GT350R Mustang

Nová vrcholná verze má pod kapoto osmiválec o objemu 5,2l s více něž 500koňmi a je lehčí o 59 kg čtěte hned

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Otevřená verze 488 GTB  je poháněna dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Stejně jako předchůdce využívá pevnou skládací střechu, kterou složí za 14 sekund. 670 koní pod ... čtěte hned

BMW M4 Iconic Lights

BMW M4 Iconic Lights

Světelná technika automobilů udělá obrovský skok kupředu. V Mnichově pilně pracují na osvětlení vozů BMW. čtěte hned

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Celosvětová značka Das WeltAuto odměňuje od 1. října do konce letošního roku své zákazníky servisním poukazem. Zákazníci, kteří si v posledních třech měsících ... čtěte hned