VW Golf 1.2 TSI

Vydal   |   Publikováno 2. 11. 2014

  • 1 / 4
  • 2 / 4
  • 3 / 4
  • 4 / 4

Volkswagen Golf sedmé generace nabízí nespočet variant včetně pohonu na CNG či elektřinu. K dispozici je také o 13 cm vyšší verze Sportsvan ve stylu MPV. Zákazníci nyní mohou navíc vybírat ze zvýhodněné výbavové nabídky Comfort Edition.
 
Přestože každá generace wolfsburgského bestselleru za uplynulých 40 let většinou stanovovala nové standardy ve svém segmentu, design byl většinou velmi konzervativní a v podstatě představoval evoluci svého předchůdce. Této filozofie se pochopitelně drží i poslední sedmá generace, která navíc nabízí nezvyklé množství systémů pohonu včetně CNG a elektřiny. 
 
Víceprvková náprava jen s drobnými výhodami
Téměř ihned po rozjetí vás Golf přesvědčí o tom, že jízdní vlastnosti jsou skvěle vyvážené. A je úplně jedno, v jaké motorizaci zrovna sedíte. K dispozici máte vysoký jízdní komfort, při svižném jízdním stylu přitom podvozek neslevuje ve stabilitě v zatáčkách nebo na dálnici. Navíc rozdíl mezi jednoduchou zadní nápravou a znatelně dražším víceprvkovým zavěšením zadních kol téměř nepocítíte. Určitě rozdíly v chování lze zaznamenat jen při jízdě po rozbitých silnicích a v zatáčkách na samé hranici adheze pneumatik, kdy víceprvková náprava zajišťuje zádi vyšší stabilitu a méně nervozity. V běžném provozu ale není rozdíl patrný a lze před naladěním zadní jednodušší nápravy jen smeknout.
 
Nové technologie i konstrukční řešení
Kromě nové platformy přišla sedmá generace Golfu také se zbrusu novou řadou pohonných jednotek EA211 a EA288. Ty mají podobné výkonové parametry jako jejich předchůdci, avšak díky novým technologiím a materiálům nabízejí mnohem úspornější provoz (v průměru o 23 %). Zážehové motory mají hliníkový blok, jsou ve všech případech přeplňované turbodmychadlem, disponují přímým vstřikováním paliva pod tlakem 200 bar a mají čtyřventilové rozvody. Motory řady EA211 se navíc vracejí k pohonu ventilového rozvodu ozubeným řemenem, který má mít díky novým materiálům dlouhou životnost. Za pozornost stojí motor 1.4 TSI o výkonu 103 kW, který může disponovat samočinným odpojováním válců (ACT), a může se proto pochlubit kombinovanou spotřebou 4,7 l/100 km (emise CO2 109 g/km). U vznětových motorů, které stejně jako zážehové přebírají od 
svých předchůdců pouze rozteč válců, se podařilo lehce snížit spotřebu (v průměru o 0,2 l). Emisní normy Euro 5 je dosaženo
prostřednictvím oxidačního katalyzátoru, filtru pevných částic a zásobníkového katalyzátoru pro oxidy dusíku. Velkou pozornost
věnovali motoráři minimalizaci vnitřního tření.
 
Zvýhodněná verze Comfort Edition
Za volantem sedmé generace Golfu jsme se cítili přesně tak, jak jsme očekávali – dobře a v podstatě okamžitě „jako doma“. Sedadla jsou tužší, ale pohodlná, a do určité míry i lehce sportovní, i když jejich opora při ostřejším průjezdu zatáčkou má své hranice. Seřiditelnost sedadla řidiče a volantu je tak rozsáhlá, že optimální polohu za volantem najde každý, v ergonomii
a logice ovládání ostatně patří Volkswagen na špičku, a novinka to jenom potvrzuje. I když nové Audi A3 vypadá ještě o něco hodnotněji, lze konstatovat také na adresu Golfu, že zpracování interiéru a použité materiály odpovídají prémiovým značkám. Středobodem interiéru je velký dotykový displej audiosystému, umístěný na středovém panelu, který může mít podle výbavy úhlopříčku 5 palců, 5,8 nebo 8 palců. Výbava pak nabízí prvky, na které byli dosud zvyklí pouze zákazníci ve vyšších segmentech, jakými jsou například elektricky seřiditelná sedadla s masážní funkcí. Pro Golfa je nyní v aktuální nabídce k dispozici zvýhodněná edice Comfort Edition. Pod tímto označením najdete zajímavou nabídku komfortně vybavených vozů za atraktivní ceny a s výhodným financováním. Cenové zvýhodnění modelu Comfort Edition je oproti výbavě Comfortline 65 300 Kč. Při využití financování Volkswagen Finance od ŠkoFINu získáte další výhodu až 37 100 Kč. Součástí výbavy jsou například přední mlhové světlomety, sedadla ergoActive, zpětná kamera, parkovací asistent, xenonové světlomety, elektricky sklopná zpětná zrcátka, zadní světla LED či autorádio Composition Media. Zvýhodněná edice Comfort Edition je k dispozici jak se zážehovým (1.2 TSI/77 kW-459 900 Kč), tak se vznětovým motorem (1.6 TDI/77 kW-509 900 Kč). Za verzi kombi se připlácí 30 000 Kč, za sedmistupňovou samočinnou převodovku DSG pak 60 000 Kč.
 
Přejete si MPV, CNG nebo elektřinu?
Golf je k dispozici s nezvykle velkým počtem variant. V květnu přišel na trh nový model Sportsvan s variabilním interiérem
a zvýšenou pozicí sedadel. Sportsvan nahrazuje v portfoliu model Golf Plus. Oproti hatchbacku je o 80 mm delší, o 10 mm širší a o 130 mm vyšší. K tomu si připočtěte, že druhá řada sedadel má nastavitelné o pěradlo a je posuvná v rozpětí 18 cm, přitom pochopitelně dělená v poměru 40:20:40. Zavazadlový prostor tak může mít v pětimístném uspořádání kapacitu od 500 do 590 litrů, v dvoumístném až 1520 litrů. Navíc má polohovatelnou podlahu, což umožní vytvořit společně se sklopenými sedadly druhé řady zcela rovnou plochu a zároveň tím získat skrytý prostor pod jeho podlahou. Za příplatek si můžete objednat i sklopné sedadlo spolujezdce, což umožní v automobilu přepravovat až 2,4 m dlouhé předměty. Volkswagen Golf může kromě konvenčních motorů pohánět také zemní plyn nebo elektřina. Zemní plyn je k dispozici i pro verzi kombi. Pohon obstarává upravený přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI/81 kW. V rámci testu, při kterém jsme ujeli přes 1000 km a jezdili převážně ve městě a po dálnici, byl průměr 4,3 kg plynu na 100 km. Při aktuální ceně plynu 27 Kč/kg tak vychází jeden ujetý kilometr na 1,15 Kč.
Čtěte více
Novinky
Speciály
Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Proč ještě nešetříte na povinném ručení?

Povinné ručení je každoroční výdaj, kterému neunikne žádný motorista. Jde o zákonnou povinnost, jenž sice kryje riziko způsobené škody, ale současně zvyšuje pravidelné náklady související s ... čtěte hned

ŽENEVA 2015

ŽENEVA 2015

Z letošního autosalonu v Ženevě pro vás máme fotky všech důležitých automobilových novinek. Co nenajdete tady naleznete vždy na našem Facebooku. čtěte hned

Continental

Continental

Že je zbytečné mít nejnovější model pneumatik na starším ojetém vozidle? Omyl. Z aktuálních testů společnosti Continental AG vyplývá, že kvalita pneumatik je přímo zodpovědná za chování ... čtěte hned

Dodge Viper GTC

Dodge Viper GTC

Ruční výroba nabídne  25 milionů možností.  V každé specifikaci dodá Dodge jen jediný vůz. čtěte hned

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

Leon CUPRA se rozrůstá a rozšiřuje nabídku OLÉ! SPORT

čtěte hned

Honda NSX 2015 odhalena.

Honda NSX 2015 odhalena.

Ekonomická krize, která vypukla v roce 2008 zpozdila japonskou novinku, na kterou jsme čekali 10let. čtěte hned

Ford Shelby GT350R Mustang

Ford Shelby GT350R Mustang

Nová vrcholná verze má pod kapoto osmiválec o objemu 5,2l s více něž 500koňmi a je lehčí o 59 kg čtěte hned

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Ferrari 488 Spider - italský hřebec bez střechy

Otevřená verze 488 GTB  je poháněna dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Stejně jako předchůdce využívá pevnou skládací střechu, kterou složí za 14 sekund. 670 koní pod kapotou dokáže tohoto ... čtěte hned

BMW M4 Iconic Lights

BMW M4 Iconic Lights

Světelná technika automobilů udělá obrovský skok kupředu. V Mnichově pilně pracují na osvětlení vozů BMW. čtěte hned

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Das WeltAuto odměňuje své zákazníky

Celosvětová značka Das WeltAuto odměňuje od 1. října do konce letošního roku své zákazníky servisním poukazem. Zákazníci, kteří si v posledních třech měsících letošního roku zakoupí u ... čtěte hned